daneshmandA

علم و فناوری

daneshmandA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

۱- از بین رفتن خاصیت انتقال حرارت خمیر سیلیکون روی پردازنده است

این عامل باعث می شود که حرارت پردازنده را به هیت سینک و خنک کننده به درستی منتقل نشود. و در سیستم های قدیم این یک مسئله عادی است و به طور معمول پس از چند دقیقه کار عادی با سیستم، شاهد خاموش شدن ناگهانی آن خواهید بود. برای برطرف کردن این مشکل کافیست یک خمیر سیلیکون با کیفیت تهیه کنید، سپس درب کیس را باز کرده و خنک کننده پردازنده را از روی پردازنده جدا کنید. برای اینکه یاد بگیرید چطور خمیر سیلیکون را تعویض کنید ویدئوی زیر راببینید.

 ۲- کثیف بودن فن و گرمای بیش از حد

استفاده زیاد از سیستم باعث بالا رفتن درجه حرارت سیستم می شود که با صطلاح میگویند داغ میکند در این شرایط ذیگر فن خنک کننده وجود در سیستم نمیتواند پاسخگوی این مشکل باشد و به همین علت سیستم خنک کننده به طور اتوماتیک جریان بررق را قطع می کند. البته کثیف بودن فن های کیس، کارت گرافیک و فن های پردازنده می تواند دلیلی دیگر برای خاموش شدن ناگهانی سیستم باشد. گرد و غباری که در ب ین پره های فن جمع شده اند مانع این میشوند که هوا به خوبی گردش پیدا کند و در نتیجه تهویه هوا می شود و سیستم شما به علت داغ شدن پردازنده و قطعات داخلی خاموش می شود.

۳- مشکلات در سخت افزار کامپیوتر

مشکلات سخت افزاری از دلایل خاموشی ناگهانی سیستم های کامپیوتری به حساب می آیند. نقص در قطعه و یا حتی اشتباه در جایگذاری باعث عدم کارایی درست سیستم کامپیوتری می شود. در مواقعی که سیستم شما بدون هیچ علتی خاموش می شود تمامی موارد ذکر شده را با حوصله دنبال کنید.اگر به تازگی سخت افزاری را بر روی مادربرد نصب نکرده اید برای اطمینان از کارایی تک تک اجزا، قطعات بدون استفاده را تک تک از سیستم جدا کرده و مجددا سیستم را مورد آزمایش قرار دهید.

ادامه مطلب.. 

  • ۹۹/۰۳/۳۰
  • زهرا فرهادی

نظرات (۱)

تبریک میگم بابت وب مفید و جذابتان واقعا از مطالبتون لذت بردم

راستی چرا از این سرویس های ارتقا رتبه سامانه شیک رنک استفاده نمی کنید ؟
پکیچ افزایش ورودی گوگل
پکیچ رپورتاژ اگهی
پکیج بک لینک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی